Veelkantie Give-Aways?
Hallo beste Veelkantie leden en bezoekers,
Eerder liet ik jullie al weten dat ik van voornemens ben om het voor jullie als leden een stuk aantrekkelijker te maken lid te zijn en blijven van Veelkantie. Daarom probeer ik waarde toe te voegen aan deze site. Eventueel alleen voor leden, maar ook voor niet-leden.
In het kader daarvan wil ik het volgende 'luchtballonnetje' aan jullie voorleggen:
Onlangs spraken wij nog over een leuke actie in combinatie met bijvoorbeeld Mega Food Stunter. Het idee was om een gratis product weg te geven aan dees of geen. De ideeën die er werden geopperd in de reacties, helaas waren het er niet zo gek veel en zat er relatief weinig variatie in, vond ik toch allemaal net even te ingewikkeld. Het ging immers niet om een grote geldprijs of iets dergelijks maar om een gratis product ter waarde van hooguit enkele euro's. Het moest dus allemaal simpeler en breder wat mij betreft.
Ik heb het idee voor dat moment dus even in de koelkast gezet om er even over na te kunnen denken en heb het laten rusten. Ik heb een brainstorm sessie met mezelf gehouden en kwam op het volgende idee:
Veelkantie Give-Aways
Give-Aways zijn prijzen die bezoekers kunnen winnen of verdienen door bijvoorbeeld te reageren onder artikelen, door een artikel te 'liken' en of 'vriend' te worden van Veelkantie via Facebook, voort te zeggen via Twitter en/ of door simpelweg punten te verdienen door Veelkantie regelmatig te bezoeken. Of een combinatie van genoemde manieren om punten te verdienen en mee te doen in bijvoorbeeld een verloting van een door een leverancier, detaillist of producent ter beschikking gesteld artikel of zoiets dergelijks.
Ik ben wat aan het experimenteren geslagen met wat voorzieningen die zulks mogelijk zou kunnen maken. Ik denk, maar ik zal daar nog wat meer mee moeten experimenteren, een voorziening gevonden te hebben waarmee dat eventueel mogelijk is. Hieronder kunt u zien hoe dat er dan zo ongeveer uit zou zien op Veelkantie. Let wel op! Ik heb 'een doos frikandellen van Mega Food Stunter' slechts als voorbeeld gebruikt omdat zij mij op het idee brachten, en omdat ik uiteraard hoop dat dit een partij kan zijn die met regelmaat mee zou willen doen aan een dergelijke actie. U kunt op de afbeelding klikken voor een groter beeld.
Het zou, zoals u kunt zien, bestaan uit een zogenaamde 'sidebar widget' in de linker kolom waarin de lopende actie te zien is en waarop je kunt klikken om deel te nemen aan de actie, en ook uw score bij kunt houden. De widget linkt dan naar de pagina of de post die u in het midden van de afbeelding ziet. Klikt u bijvoorbeeld op 'Connect' dan schrijft u zich via Facebook in voor de actie. Maar u kunt u bijvoorbeeld ook via mail aanmelden voor de actie. Vervolgens krijgt u een aantal opties waarmee u extra punten kunt verdienen om zo meer en meer in aanmerking te komen voor de Give-Away. Uiteindelijk sluit de 'wedstrijd' en zal degene met de meeste punten, dus de meeste bezoeken, tweets, likes en/ of commentaren 'winnen'. In dit geval zou u dus een doos frikandellen voor noppes op kunnen halen bij de kraam van Mega Food Stunter in één van de plaatsen waar men op de markt staat. Of natuurlijk een andere prijs van een andere deelnemer.
Eventueel de prijs opsturen of iets dergelijks zou mogelijkerwijs ook kunnen, maar dan moet het product zich daarvoor natuurlijk wel lenen. In dit geval lijkt me dat met diepvriesproducten wat lastig. Maar u zou ook mee kunnen doen om voor een ander, die bijvoorbeeld wel een Mega Food Stunter kraam in zijn of haar plaats heeft, om de prijs in de wacht te slepen. Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos, maar hangt natuurlijk af van de mate van deelname van leveranciers e.d. en animo onder de bezoekers van Veelkantie. Maar... de ervaring leert dat Nederlanders en gratis een soort magische dynamiek teweeg kan brengen
Vraagt u zich natuurlijk af wat meneer Veelkantie hiervan beter gaat worden. Dat is simpel. Financieel vooralsnog niets. Maar ik hoop uiteraard dat dit soort acties een veelheid aan bezoekers op kan leveren en Veelkantie zodoende groter en groter zal worden, waardoor de kans dat meneer Veelkantie eens een beetje van zijn investering in geld en tijd beloond ziet. Want hoe groter Veelkantie is, hoe aantrekkelijker Veelkantie zal worden voor eventuele adverteerders en, wie weet, ook ooit nog eens wat investeerders.
Wat kunnen leveranciers, detaillisten of producenten e.d. er beter van worden? Dat lijkt me duidelijk. Men maakt op een interessante manier reclame voor zichzelf en krijgt flink veel normaliter behoorlijk kostbare exposure op Veelkantie en via social media. Althans, dat is natuurlijk de bedoeling van deze hele opzet.
Maar wat kunt u er als bezoeker beter van worden dan? Nou dat lijkt me simpel. U kunt prijzen in de wacht slepen. Hierdoor is het nog aantrekkelijker om Veelkantie te bezoeken en interactief met Veelkantie bezig te zijn. En als Veelkantie wint aan aantrekkingskracht op adverteerders en eventueel investeerders dan kunnen de prijzen op termijn wel eens hele interessante vormen aan gaan nemen. Kortom, de ene hand wast in dit geval de andere hand en spreken we op termijn mogelijk over een voor allen win win situatie.
Goed, voor zover even de fantasie en de theorie. Maar nu de praktijk nog. Maar dat doe ik niet zonder mijn belangrijkste bondgenoten, namelijk de leden en bezoekers, te consulteren. Daarom aan u de vraag... Wat denkt u ervan? Uw gedachten, vragen of suggesties kunt u, zoals te doen gebruikelijk, in de reacties kwijt. En inderdaad, daar verdient u helaas nog geen punten mee die u een beloning zouden kunnen opleveren. Maar u verdient natuurlijk wel punten bij meneer Veelkantie. En dat vind u vast, net als ik, belangrijker
Laat een reactie achter