«

»

jun 05 2014

Review – Plasma Discounter



Periodiek, en als het zo uitkomt, test meneer Veelkantie producten, diensten en bedrijven voor u. Deze kunt u allemaal terugvinden onder Reviews. Deze keer namen wij de proef op de som met on- en offline winkel plasma-discounter.nl.

Plasma Discounter

In relatief kort tijdsbestek kocht meneer Veelkantie twee producten bij plasma-discounter.nl. Namelijk een LG flatscreen, type 50LA6208, en een LG soundbar, type NB2540. Beide overigens geweldige producten, zo is ons gebleken, maar uiteraard vallen de LG producten buiten de scoop van deze review. Het gaat er namelijk en uiteraard om hoe  plasma-discounter.nl presteerde. Wellicht reviewen we de twee LG producten nog eens in een later stadium.

Plasma Discounter, en nog een zevental andere webshops (waaronder barbequeshop.nl), zijn onderdeel van create2fit.com. En create2fit.com is weer een holding waarvan Tom Coronel, naast een compagnon, mede-eigenaar en directeur is. Dat wekt vertrouwen. Coronel heeft immers een naam hoog te houden en kan zich niet veroorloven zijn goede naam te grabbelen te gooien door met een serie slechte webshops aan te komen zetten. En dat doet Coronel dan ook niet. We hebben de andere webshops niet getest dus we beperken ons tot Plasma Discounter. Maar als Plasma Discounter representatief is voor de andere webshops dan mogen we best ons petje even afnemen.

Hieronder de punten waarop wij Plasma Discounter beoordeelden, en daaronder de mening van de Veelkantie’s:

Winkelen bij Plasma Discounter:

Top, makkelijk, snel en de beste prijs. Makkelijk zoeken op merk, kenmerken en type producten. Geweldige uitleg video’s door Tom Coronel himself bij veel van de producten waardoor je globaal maar ook zo hier en daar specifiek weet hoe het product eruitziet, hoe het werkt en wat je van het product mag verwachten. Dat is bijzonder behulpzaam!

Service bij Plasma Discounter:

Super snelle service en geweldige informatievoorziening rond de levering. Gewoon absoluut niets op aan te merken. Van A tot Z is onze online bestelling geweldig en met zeer veel gemak verlopen. Met name de communicatie rond het afleveren van onze bestelling ging geweldig. Werden per SMS in kennis gesteld van de leveringsdatum en te verwachten tijdstip en kort voor de daadwerkelijke levering ontving ik 15 minuten daarvoor een bericht dat wij de eerstvolgende waren en stipt op de in het bericht genoemde tijdstip belde de transporteur ook echt aan. Overigens, bij de tweede bestelling was dit niet het geval. Die werd, gezien de ‘bescheiden’ afmeting, via DHL bezorgd. En die heeft helaas niet de informatievoorziening die de transporteur van de grotere producten heeft. Maar het werd evenzogoed erg snel, de volgende dag zoals Plasma Discounter toezegt (voor 20.00 uur besteld is de volgende dag in huis), geleverd.

Assortiment bij Plasma Discounter:

Enorm assortiment, zoek niet verder! Je komt toch wel bij Plasma Discounter uit. De webshop heeft een goed en zeer uitgebreid assortiment. Welk merk en type wij ook via o.a. Google zochten, wij doen gewoonlijk eerst heel diepgaand research als wij iets groots of duurs wil aanschaffen, wij kwamen telkens bij de webshop van Plasma Discounter uit.

Algemene beoordeling:

Zeer aanbevelenswaardig! Betrouwbaarheid, look & feel, prijs kwaliteit verhouding, bestelgemak en de service is ronduit uniek in z’n soort! Wij kunnen iedereen aanraden om hun flatscreen en bij producten bij Plasma Discounter te kopen. Heel betrouwbaar, makkelijk, zeer snelle levering en voor een absoluut geweldige prijs & kwaliteit verhouding.

Liever online kopen:

Wij hebben wel een poging ondernomen om de producten bij een fysieke winkel te kopen, iets waar Plasma Discounter overigens eveneens over beschikt maar dat was me net even te ver weg, maar kwamen telkens weer onverrichte zaken thuis. Of de winkel had niet het product dat ik zocht, kon het niet leveren, was duurder ondanks de laagste prijs garantie, of had het product wel maar kon het niet (goed) demonstreren. En dat laatste zou eigenlijk de (enige) toegevoegde waarde van een fysieke winkel kunnen zijn. De slechtste ervaringen hebben wij bij BCC in Lelystad en Scheer & Foppen in Dronten. Bij BCC werden wij tot twee keer toe geconfronteerd met een verkoper die vooral graag zichzelf hoorde praten en, doordat deze niet luisterde, telkens aan kwam zetten met producten die niet voldeden aan onze wensen of die ver buiten onze budget (tot maximaal € 1.200,- voor flatscreen, soundbar en ophangbeugel) vielen. Bij Scheer & Foppe bleek de al wat seniore verkoper erg weinig zin te hebben in z’n werk. Toen ik om een demonstratie van de soundbar verzocht, die ik uiteindelijk bij Plasma Discounter kocht, was dit overduidelijk teveel gevraagd. Het geklooi van de verkoper (apparaat moest nog aangesloten worden ook al lag het ter demonstratie klaar), het gebrek aan kennis en het volkomen inspiratieloze vermoeide praatje van de verkoper deed ons besluiten om de soundbar niet bij Scheer & Foppe te kopen. Scheer & Foppe liep daardoor een verkoop mis want wij waren op dat moment eigenlijk van plan het product te kopen. Dat hebben we uiteindelijk direct na thuiskomst bij Plasma Discounter gedaan. Overigens moet gezegd worden dat, gezien wij al ruim een maand voor de aanschaf ons zijn gaan verdiepen in hetgeen wij uiteindelijk wilde hebben, dat in alle winkels die bij bezochten het enthousiasme heel snel uit de verkopers vloeide als wij onthulde dat we de aanschaf, wegens een verbouwing van onze woning, een maand later zouden doen. Zodra men daarvan kennis nam was de interesse bij de verkopers, die kennelijk alleen gericht waren op snel scoren en ook zo praten, totaal verdwenen en liet men ons tot onze verbazing al snel alleen achter in de winkels.

Reservering jegens online winkelen verdwenen:

Wij hadden, zoals zoveel mensen dit hebben, best wel wat reserveringen als het gaat om online winkelen. Enkele honderden euro’s overmaken zonder ook werkelijk per direct iets fysiek in handen te krijgen voelt nog onwennig. En je weet uiteindelijk natuurlijk nooit of je wel zult ontvangen wat je bestelde en betaalde. Dat wekt enige onzekerheid op.

We kunnen zeggen dat wij inmiddels al wat ervaring hebben met het online kopen van onze spullen. Goed de reviews lezen heeft ons daarbij erg geholpen. Vandaar ook dat wij u graag deelgenoot mogen maken van onze on- en offline aanschaffen. Ons motto is ‘bij twijfel niet doen!’. Hebben wij ook maar enige twijfel bij een webshop, bijvoorbeeld op basis van reviews die wij lezen, dan slaan wij deze webshop gewoon over. Dat kan je behoeden voor een dure fout!

Wij kunnen inmiddels, als wat ervaren online shoppers, zeggen dat wij geen enkele reservering meer hebben jegens online winkelen. Natuurlijk moet je altijd op je hoede blijven maar mensen die ooit hun geld in rook op zagen gaan bij o.a. MegaPool, die spontaan failliet ging, leerde hen een wijze les. Ook als je bij fysieke winkels koopt loop je risico.

Zoals eerder in dit artikel al opgemerkt werd hadden winkels vroeger toegevoegde waarde. Je kon zaken voelen, live zien, horen en desnoods ruiken. En meestal kreeg je het product direct mee na aanschaf. Iets wat overigens ook weer zo z’n nadelen had als het om een groot product ging. Onze ervaring leert inmiddels dat die toegevoegde waarde er nog nauwelijks is. Door de beperkte markt die doorgaans bestaat uit de lokale bevolking is het assortiment in fysieke winkels niet al te ruim. De verkopers zijn niet echt geïnteresseerd in wat jij wilt kopen maar veel meer in wat zij willen verkopen. Ze zijn erg gericht op heel snel scoren. Ben je geen hele snelle beslisser, zoals wij dat niet zijn, dan verliest men per direct de interesse en verkiest men het niet zelden om dan liever te gaan lanterfanten in de winkel of te proberen bij andere klanten wel snel te scoren. Op een beetje deugdelijke uitleg, laat staan een demonstratie van het product, hoef je eigenlijk niet meer te rekenen. Zeker bij volume schuivers, zoals BCC en Media Markt, is persoonlijke betrokkenheid bij de klanten, enthousiasme, productkennis en investeren in klanten opdat deze een weloverwogen keuze kunnen maken minimaal of totaal afwezig. Kil, koel, snel en zakelijk is wat je tegenwoordig mag verwachten.

Bij online shoppen is het een gegeven. Je weet dat je geen persoonlijk contact zult hebben met een verkoper. Dat kan een nadeel zijn, maar het heeft ook zo z’n voordelen. Geen hijgerige verkoper die pushed om snel te beslissen en die graag voor jou beslist wat voor jou de beste keuze is. En die, als je niet snel genoeg overstag gaat en je geen impuls koper blijkt te zijn, per direct de interesse verliest. Daarnaast kun je bij een webshop, zeker als deze zo informatief is als Plasma Discounter, lekker op je gemakje alle voor en tegens van een product in overweging nemen. En zodra je alle zaken hebt afgewogen kun je een keuze maken die dan, in ieder geval bij Plasma Discounter, de volgende dag in huis is. En… die je ook nog eens, in ieder geval bij Plasma Discounter, 14 dagen op zicht hebt. Dus mocht het apparaat o.i.d. in praktijk tegenvallen, en niet voldoen aan de verwachtingen, dan stuur je het toch gewoon weer gratis retour?

Let op! Dit is een volledig onbetaalde, niet in goederen noch in geld, review! Geen reclame!

Permanente koppeling naar dit artikel: http://veelkantie.nl/blog/2014/06/05/review-plasma-discounter/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *